1:1 stresshåndtering for særligt sensitive

_MG_3277

Er du særligt sensitiv og ramt af stress? Så gør noget ved det NU!

Jeg tilbyder Personlig Stresshåndtering 1:1 for særligt sensitive – et effektivt, nænsomt og gennemprøvet forløb for dig, der vil lære at håndtere og forebygge stress og overstimulering i hverdagen.

Når du er særligt sensitiv, er du mere modtagelig over for hverdagens mange indtryk, ydre og indre krav og forventninger. Det kan føre til konstant overstimulering, som på sigt kan føre til kronisk stress.

Mange særligt sensitive er meget omhyggelige, arbejdsomme mennesker, der ønsker at levere et godt stykke arbejde.

Derudover er de meget modtagelige for, hvordan andre har det (kolleger, chef, klienter, kunder, partner, børn, forældre m.fl.) – og de er derfor ofte optaget af at opfylde andres behov, men glemmer helt at lytte til egne behov for at sige til og fra, holde pauser og lade batterierne op.

Det kan føre til, at vi føler os overbelastede/overstimulerede i alle døgnets vågne timer og det kan let blive en ond spiral, hvor vi prøver at få styr på de mange løse ender ved at presse os selv til at arbejde endnu mere.

Uden dog nogensinde at nå bunds i bunkerne eller komme af med den dårlige samvittighed.

Hvis du genkender dig selv i denne beskrivelse, så kan du have stor glæde af at lære at håndtere og forebygge stress i dagligdagen.

Måske er du et sted, hvor du føler dig ramt af stress i en grad, at det kan være svært at tro på, at du nogensinde genfinder balancen. Og genvinder din indre styrke.

Men det gør du!

Det er bare vigtigt, at du hurtigst muligt gør noget ved din situation, så du kan få stressen ud af kroppen og igen begynde at mærke overskud, energi og glæde.

Jeg er erfaren stresscoach og mindfulness instruktør og har specialisteret mig i at hjælpe mennesker, der er særligt sensitive og stressede. Jeg er selv særligt sensitiv.

Jeg tager udgangspunkt i dig og din situation og vejleder, støtter og coacher dig ud fra princippet om “hjælp til selvhjælp”.

I forløbet lærer du,

  • at forstå hvad stress er og hvordan den påvirker dig fysisk og psykisk
  • at forstå hvad det vil sige at være særligt sensitiv og hvordan din sensitivitet helt konkret kommer til udtryk
  • at mærke din krops stress-signaler og finde årsagerne til din stress
  • at få stressen ud af kroppen via enkle teknikker
  • at få indsigt i de tanke- og handlemønstre og den adfærd, der har været med til at skabe stress
  • at udvikle nye stressforebyggende vaner og en proaktiv livsstil, der skaber indre styrke og robusthed over for stress.
  • at blive bedre til at lytte til din krop og mærke efter, så du fremover kan passe på dig selv og sætte grænser i tide
  • at blive afklaret om dine personlige værdier, dine mål og det liv du ønsker at leve.

 Forløbets indhold:

  • 7-10 sessioner over 3 måneder
  • vi mødes i rolige omgivelser på mit kontor i Roskilde eller i Valby (enkelte samtaler kan foregår via Skype/telefon)
  • materiale og hjemmeopgaver, der støtter dig i din proces
  • guidede mindfulness øvelser, der hjælper dig til at koble af mentalt
  • en personlig værktøjskasse til at forebygge stress fremadrettet
  • adgang til akut støtte og rådgivning efter behov over mail eller telefon
  • en opfølgningssamtale over telefon (30 min) 2 måneder efter forløbet

Test om du er særligt sensitiv HER

Test om du er stresset HER

Læs mere  om kroppens stress-signaler HER

At blive coachet af dig Natalina, der selv er sensitiv, gjorde en positiv forskel under forløbet. Jeg følte mig forstået og tempoet i vores samtaler var helt rigtigt for mig.

Læs flere udtalelser om stresscoaching med Natalina her

Tid 

Første session varer 90 minutter.

Efterfølgende sessioner varer mellem 60-75 minutter.

Der vil imellem hver session være hjemmearbejde i form af øvelser, læsning og guidede mindfulness meditationer.

Sted

Samtalerne foregår i rolige og trygge rammer enten i mit kontor i Valby eller i Roskilde.

hearthouse

Hvis du bor længere væk kan vi lade sessionen foregå via Skype.

Et forløb kan også være et mix af fysiske møder og samtaler via Skype

Priser:

Book en GRATIS for-samtale (20 min.) og find ud af om forløbet er noget for dig

Hvis du har brug for at finde ud af om jeg er den rigtige for dig, så er du velkommen til at få en snak med mig, så du kan få et indtryk af om jeg er den rette coach og rådgiver for dig.

Forsamtalen foregår via telefon/Skype. Vi aftaler et tidspunkt og du ringer mig op.

Introduktionssession:

Du kan også booke en indledende session (90 min.) til kr. 900

inkl. lydfil med balancemeditation og materiale.

Priser for sessioner:

5 sessioner 4.500 kr.

7 sessioner 5.600 kr.

10 sessioner 7.500 kr.

 

1 : 1 Personlig Stresshåndtering i Valby eller Roskilde

(3 måneders individuelt forløb)

Forløbet inkluderer:

  • 7 samtaler med skræddersyet rådgivning,  coaching og instruktion i mindfulness
  • e-bogen “Balancekunst for sensitive sjæle”,
  • adgang til lydfiler med guidede mindfulness meditationer samt
  • løbende adgang til støtte og rådgivning via e-mail og
  • en 30 minutters opfølgningssamtale 

PRIS  kr. 4.900 kr. (Du sparer 700 kr.)

Der er mulighed for at betale beløbet i rater.

Nedsat pris for studerende, ledige m.fl.

OBS. Priserne gælder kun for private.

Ring eller skriv til Natalina på mobil 22 92 18 52 eller mail@natalinakofoed.dk

Når din arbejdsplads betaler

En stor del af mine kunder får deres stresshåndteringsforløb betalt af deres arbejdsgiver.

Der er mange gode grunde til at arbejdsgiveren gerne vil støtte en medarbejders ønske om at lære at håndtere og forebygge stress.

Hvis din arbejdsplads betaler, kontakt mig for et tilbud på et 1:1 stresshåndteringsforløb.

Kontakt Natalina

Ring eller skriv til Natalina på mobil 22 92 18 52 eller mail@natalinakofoed.dk

Kæmpestort tak, Natalina. Takket være coachingforløbet med dig, er jeg i dag et meget bedre sted med mig selv med mere ro, klarhed og tro på fremtiden.

 

Hvad betyder det at være særligt sensitiv?

Måske er du en af de ca. 15 og 20 % af alle danskere, der fra fødslen er særligt sensitive mennesker.

Det særligt sensitive nervesystem bearbejder alle stimuli mere dybt end gennemsnittet. Det giver styrker som kreativitet, empati, evne til fordybelse og indlevelse.

Som særligt sensitive kan vi imidlertid let føle os overvældede, hvis vi ikke lever i god balance med vores sensitivitet. Vi har behov for at blive tilpas stimuleret i stedet for at leve med for mange stimuli.

Længere tids overstimulering kan føre til kronisk stress.

Test om du er særligt sensitiv HER

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *