Mindfulness

Stop automatpiloten og kom hjem til dig selv

pige på badebro
“Mindfulness er en livslang rejse ad stier,
der ikke fører nogen steder hen,
men blot viser dig vejen til dit sande jeg”
Jon Kabat-Zinn

 

 

Mindfulness er en invitation til at komme hjem til dig selv

Mindfulnesss er en invitation til at komme hjem til dig selv, til at finde det rum indeni, hvor du kan finde fred midt i hverdagen, uanset hvad den rummer af travlhed og kaos.

Mindfulness giver klarhed og bevidsthed om dine ressourcer og muligheder, så du kan træffe de vigtige valg i dit liv

Mindful:Moments tilgang til mindfulness bygger på anerkendte mindfulness metoder med udgangspunkt i det veldokumenterede stressreduktionsprogram MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction), der er udviklet af dr. Jon Kabat-Zinn, University of Massachusetts.

Vi formidler enkle og effektive værktøjer, der kan integreres i dagligdagen – både på jobbet og i resten af dit liv.

Mindful:Moment holder foredrag, workshops og kurser i mindfulness, stress reduktion og work life balance for private og offentlige arbejdspladser.

Læs mere om skræddersyede forløb på arbejdspladsen her.

Mindful:Moment tilbyder også åbne kurser, workshops og retreats i København og Roskilde.

Se aktuelle events her Gå til kalenderen

 

Tag en pause fra livet på automatpilot og mærk nærværet lige nu og her

Har du nogensinde oplevet, at du var på vej et sted hen og ankom til dit mål uden at du overhovedet havde lagt mærke til vejen derhen? Eller at du satte dig til bords for at spise et måltid mad og bagefter opdagede at du var så optaget af at snakke, se tv, tale i telefon eller læse et blad, at du slet ikke kan huske hvad du spiste eller hvordan det smagte?

Selvfølgelig har du det! Vi oplever alle fra tid til anden ikke at være mentalt til stede – det er det vi kalder ”mindlessness” eller at køre på automatpilot.

Hvis vi lader vores liv køre på automatpilot over længere tid, kan det have negative konsekvenser.

Resultatet kan være at vi går glip af nogle virkelig værdifulde øjeblikke eller ignorerer vigtige input om vores liv, vores relationer og endda om vores helbred.

De ydre tegn kan vise sig som stress og andre fysiske og psykiske symptomer.

Et vigtigt middel til at standse automatpiloten er at praktisere mindfulness.

Vi har alle evnen til at være nærværende og til stede i nuet.

Alt hvad der kræves er, at vi bliver opmærksomme på dette øjeblik og tillader os selv at være med det, der er lige her og nu.

Når du er mindful, er du bevidst opmærksom på dine tanker, følelser og sanseindtryk (det du ser, hører, mærker, lugter og smager) lige i dette øjeblik.

Helt praktisk og konkret kan du altid vælge at være til stede med det du er i gang med lige nu, f.eks. når du spiser din mad, når udfører en arbejdsopgave, når du taler med dit barn, når du tager dig en tiltrængt pause uden afbrydelser af telefon, emails, fjernsyn etc.

 

 

Der er lukket for kommentarer.