Urban Retreat for sensitive kvinder

 

En dag med stilhed, fordybelse og selvomsorg

 

piger meditation

 

 

Velkommen til en nærende og nydelsesfuld dag med mindfulness og self-compassion…

Trænger du til at trække dig tilbage fra hverdagens travlhed? At dedikere en dag til dig selv – til nærvær, fordybelse og stilhed.

Denne retreatdag er for dig, der genkender de særligt sensitive træk i dig selv og er en lejlighed  til at give dig selv en time out, hvor du får tid til

En dag med stilhed og fordybelse giver dig mulighed for at stoppe op og finde tilbage til dig selv, så du kan møde hverdagen med ro i sindet.

Dagen giver gode rammer for at styrke og udvikle din mindfulness og meditationspraksis og give dig ny inspiration.

Du vil mærke effekten af mindfulness i form af klarhed og indre ro.

Mange oplever at stilhedsdagen kan mærkes i dagene efter som en følelse af klarhed og afslappethed.

Vores hverdag er fyldt med handlen/gøren og en konstant strøm af information og distraktioner.

Sindet har også brug for perioder med væren – det er her vi lader op og styrker vores koncentration og nærvær.

 

Formålet med dagen er at give sindet lov til bare at være uden krav og forventninger.

Du kommer helt ned i gear og mærker dig selv og hvordan du har det i både krop og sind.

Dagen vil veksle mellem guidede meditationer på åndedrættet, kroppen og hjertet.

I frokostpausen praktiserer vi mindful eating.

Det meste af dagen vil foregå i stilhed dvs. at vi ikke kommunikerer.

 

Indhold af stilhedsdag

  • Introduktion til stilhedsdagen
  • Guidede meditationer på åndedrættet, kroppen og hjertet og en vekslen mellem siddende, liggende og gående meditationer.
  • Blide stræk og mindful bevægelse
  • Frokostpause med mindful spisning af medbragt mad
  • Tid og rum til væren, fordybelse og refleksion
  • Fælles opsamling på dagen

Deltagere

Max. 10 deltagere.

Det er en fordel hvis du har lidt erfaring med mindfulness/meditation.

Tid

Lørdag den  12. marts 2016

kl. 10.00 – 14.30

Sted

Studio Styrke og Balance

Metalvej

4000 Roskilde

Pris

450,00 kr. inkl. te og sunde snacks (medbring selv en let frokost)

Tilmelding

Send en mail til  mail@natalinakofoed.dk

Tilmelding er bindende og beløbet kan ikke refunderes. Bliver du forhindret i at deltage kan du give din plads til en anden.

Om at være særligt sensitiv

Din sensitivitet giver dig mange fordele

Som særligt sensitiv er du udstyret med fintfølende antenner, der opfanger langt mere end gennemsnittet. Din sensitivitet giver dig særlige fordele, når det drejer sig om at sanse og mærke stemninger, tænke i kreative sammenhænge og indleve dig i og fornemme, hvordan andre mennesker har det og hvad de har behov for.

Du skal bare lære at passe på dig selv

Bagsiden af medaljen er at alle disse indtryk, følelsesmæssige input og dybe tankeprocesser kan dræne dig for energi og gøre dig så udmattet, at du slet ikke får det bedste ud af dine sensitive styrker. De senere års forskning viser, at når du tager vare på sin sensitivitet i det daglige, så vil du opleve mere energi, glæde og overskud.

Er du særligt sensitiv?

  • bliver du let overstimuleret/stresset af dagligdagens mange indtryk og krav?
  • kan du blive overvældet af stemninger i omgivelserne og fornemmelsen af, hvordan andre mennesker har det?
  • bliver du let forstyrret af høje lyde, larm og uorden i dine omgivelser?
  • kan du føle dig drænet for energi i sociale sammenhænge?
  • har du brug for tid for dig selv til at lade batterierne op?

Så er du måske blandt de ca. 15-20 % af befolkningen, der har et særligt sensitivt karaktertræk? Den amerikanske psykolog Elaine Aaron er ophavskvinde til mange års forskning og en række bøger om særligt sensitive mennesker og det er hendes teori, vi læner os op af i vores arbejde med særligt sensitive.

Tag Elaine Arons TEST her

 

sommerfugl

 

 

Om underviseren

_MG_3277Jeg hedder Natalina og jeg er erfaren mindfulness træner og stresscoach med en fortid som jurist og human ressource-udvikler i store koncerner.

Min tilgang til mindfulness bygger på anerkendte mindfulness metoder med udgangspunkt i det veldokumenterede stressreduktionsprogram MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction), der er udviklet af dr. Jon Kabat-Zinn, University of Massachusetts.

Jeg blev i 2015 uddannet Mindful Self-Compassion Teacher hos Kristin Neff og hendes kollega Chris Germer.

Jeg har en daglig meditations- og yoga praksis og deltager flere gange om året i meditations retreats i ind- og udland.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *